ورزش

رحمان دوباره بی‌رحم شد؛ تنها رقیب این دلاور در جهان خود اوست!/ فقط آمریکایی قسر در رفت که به ۶ دقیقه رسید!

رحمان دوباره بی‌رحم شد؛ تنها رقیب این دلاور در جهان خود اوست!/ فقط آمریکایی قسر در رفت که به ۶ دقیقه رسید!

به گزارش خبرورزشی، آنقدر اتفاقات عجیب و تلخ در کشتی المپیک افتاد که دیگر جرات نمی‌کنیم با قاطعیت از قهرمانی رحمان عموزاد صحبت کنیم. امیرحسین زارع که قبلاً بارها غول گرجستانی را برده بود، در فینال به شکل عجیب عقب افتاد و حسن یزدانی هم که دچار آن مصدومیت شد…

هر دو قهرمان بزرگ ما در فینال اسیر روش‌های ناجوانمردانه رقبا شدند و دستشان به آنچه شایسته‌اش بودند، یعنی مدال طلا نرسید. اما چه باک که همه این‌ها تجربه می‌شود. امیرحسین هنوز ۲۴ سال دارد و رقبایش همه بالای ۳۵ سال داشتند. او تا یک دهه دیگر می‌تواند در این وزن سلطنت کند.
حسن یزدانی هم تا المپیک بعدی جا دارد. کاپیتان ما هنوز ۳۰ ساله نشده اما با همه این‌ها رحمان عموزاد در آستانه مدال طلا است و انشاالله اتفاقات بد برای او نمی افتد.

از همان روزی که رحمان در نوجوانان چهره شد، همواره کشتی‌گیران جوانان و امید را شکست می‌داد. با مدال طلای جوانان جهان که آمد، به دوبنده تیم ملی رسید. در همان اولین مسابقات قهرمانی جهان در نروژ با اینکه حریف را برده بود، آمد ضربه فنی کند و خودش ضربه شد…

سال ۲۰۲۲ رحمان به هیچ حریفی رحم نکرد و با اقتدار به مدال طلای جهان رسید. لقب رحمان بی‌رحم از همان جا برای او سر زبان‌ها افتاد اما سال ۲۰۲۳ دوباره رحمان اشتباه قبلی را تکرار کرد، البته که او جوان است و حق اشتباه دارد.

حالا دیگر همه در دنیا می‌دانستند که رحمان عموزاد ما هیچ رقیبی ندارد، مگر خودش! رحمان در المپیک ۲۰۲۴ با تجربه و عبرت از گذشته غوغایی به پا کرد و تا رسیدن به فینال در سخت‌ترین قرعه المپیک، حتی یک امتیاز به حریفان نداد!

زین رترفورد آمریکایی در همان دور اول، تنها حریف رحمان بود که مقابل او ضربه فنی نشد و به پایان ۶ دقیقه کشتی رسید. او ۸ بر صفر باخت.

پس از آن دودایف قهرمان روسی جهان با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به رحمان باخت و در نیمه نهایی او انتقام سختی از اسماعیل موساکایف روس گرفت که برای مجارستان کشتی می گیرد، کسی که سال قبل رحمان را در نیمه نهایی شش – پنج برد.

رحمان او را هم ۱۱ بر صفر شکست داد و حالا که تا ساعاتی دیگر برای کسب مدال طلا روی تشک می‌آید، دوباره همان رحمان بی‌رحم کشتی جهان شده است. این مدال طلا کمترین حق رحمان است. با سن ۲۳ سال حداقل دو طلای دیگر المپیک را دنیا برای رحمان ما کنار گذاشته است. مگر اینکه خودش نخواهد و دوباره به خودش ببازد!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا